دسته‌بندی نشده

خواص ظروف بامبو

خواص ظروف بامبو و معایب آن در چیست؟

امروزه ظروف چوبی بامبو به یکی از مباحث اصلی بین آشپزان و کارشناسان آشپزخانه و تغذیه تبدیل شده است. و بسیاری از مردم اعتقاد دارند که ظرف چوبی بامبو بهترین انتخاب برای مصارف روزانه و حتی پذیرایی می باشند و خطرات احتمالی آن ها بسیار ناچیز است. ولی این داستان طبیعی است که این طرز فکر مخالفانی هم داشته باشد. در این مطلب به مزایا و معایب ظروف چوبی بامبو می پردازیم تا بتوانیم قضاوت در مورد این ظروف را برای شما آسان کنیم.

چرا باید از ظرف چوبی بامبو استفاده کنیم؟

سازگاری با محیط زیست

یکی از ویژگی های مهم گیاه بامبو (bamboo) سازگاری این گیاه با محیط زیست می باشد. و این ویژگی باعث شده است که ظروف چوبی بامبو مورد توجه بسیاری از افراد به خصوص عاشقان محیط زیست قرار بگیرند و به همین دلیل خرید ظروف چوبی بامبو در سال های اخیر رشد خیره کننده ای داشته است. بامبو گیاهی است که می توان محصول آن را بدون اینکه به گیاه اصلی آسیب برسد استخراج کرد. لحظه ای که شما گیاه بامبو را برش می دهید نه تنها گیاه از بین نمی رود، بلکه به رشد خود نیز ادامه می دهد. و از سوی دیگر گیاه بامبو از هر گیاه دیگری بسیار سریع تر رشد می کند و در مرحله کاشت و برداشت آن از هیچ گونه سم آفت کشی استفاده نمی شود. و همین عوامل باعث شده است که از  چوب بامبو به عنوان یکی از بهترین منابع تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست یاد شود.

معمولا ظرف چوبی بامبو گزینه مناسبی برای پیک نیک، گردش و مسافرت می باشد، چرا که از وزن بسیار سبکی برخوردار می باشد و در صورت رها شدن در طبیعت صد در صد تجزیه پذیر می باشد.

سالم و بی خطر بودن

گیاه بامبو کاملا سالم و بی خطر به می باشد. و همچنین در مراحل تولید ظروف چوبی بامبو از هیچ گونه ماده شیمیایی و خطرناکی استفاده نمی شود. به همین دلیل می توان ظرف چوبی بامبو را ظروفی کاملا سالم و بی خطر تلقی کرد. علاوه بر آن ظرف غذای کودک بامبو بهترین انتخاب برای کودکان می باشند به این دلیل که در اثر برخورد با سطوح سخت دچار شکستی نشده و به کودکان نیز آسیبی نمی رسانند.

دوام و ماندگاری

ظروف چوبی بامبو بسیار مقاوم و با دوام هستند. گیاه بامبو و نیز ظروف تهیه شده از آنها به طرز شگفت انگیزی مقاوم می باشند، اما در عین حال این ظروف بسیار سبک نیز می باشند. ظروف چوبی بامبو برای مدت ها قابل استفاده می باشند و نسبت به نمونه های پلاستیکی و چوبی از دوام بسیار بیش تری نیز برخوردار هستند.

مقاوم در مقابل حرارت، لکه و بوی نا مطبوع

گیاه بامبو در برابر حرارت، لکه و آب بسیار مقاوم می باشد. و بنابراین ظرف چوبی بامبو لکه و بوی نامطبوع را به خود جذب نمی کنند و تمیز کردن آن ها نیز بسیار آسان می باشد.

سطوحی صاف و صیقلی

ظروف تهیه شده از گیاه بامبو دارای سطحی صاف و لطیف می باشد، و بر خلاف ظروف چوبی پس از چند وقت استفاده خبری از سطح زمخت که مایعات را جذب می کند، نخواهد بود.

ظاهر جذاب

ظروف چوبی بامبو بسیار سبک، کاربردی و خوش دست می باشند. در صورت استفاده از ظرف چوبی بامبو حال و هوایی تازه و نشأت گرفته از طبیعت بکر به منزل و آشپزخانه شما منتقل خواهد شد. ظروف چوبی بامبو با ظاهر جذاب و مدرن خود می توانند هدیه های شایسته ای برای مناسبت های گوناگون نیز باشند.

بی خطر بودن برای سطوح تفلون و نچسب

لوازم آشپزخانه بامبو به خصوص قاشق چنگال بامبو هیچ گونه خط و خراشی روی سطح ماهیتابه و قابلمه شما به وجود نمی آورند.

قیمت مناسب

به دلیل فراوان بودن منابع گیاه بامبو و سهولت در فرآیند تولید ظروف تهیه شده از آن، ظرف چوبی بامبو از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند و می توانند انتخاب مناسبی برای استفاده های روزانه نیز باشند.

مزایای ظروف چوبی بامبو در چیست؟

۱) ظرف چوبی بامبو از ایمنی بسیار بالایی نسبت به سایر ظروف از جنس شیشه و چینی نیز برخوردار می باشند.

۲) ظروف چوبی بامبو در مقابل ضربه و سقوط از ارتفاع بسیار مقاوم هستند و نمی شکنند.

۳) دوام و ماندگاری ظرف چوبی بامبو بسیار مثال زدنی است.

۴) ظروف چوبی بامبو از تنوع طرح، ظاهر زیبا و کارایی بالایی نیز برخوردار هستند.

۵) در هنگام سرو غذاهای بسیار گرم و داغ ظرف چوبی بامبو هیچ گونه ماده شیمیایی از خود ترشح نمی کنند.

۶) ظروف چوبی بامبو ذاتا از خاصیت آنتی باکتریال نیز برخوردار هستند.

۷) ظروف چوبی بامبو دارای وزن بسیار سبک می باشند.

۸) قیمت بسیار مناسب ظرف چوبی بامبو یکی از ویژگی های بارز آن ها نیز است.

۹) ظرف چوبی بامبو کوچکترین تهدیدی نیز برای محیط زیست ندارد.

معایب ظروف چوبی بامبو چیست؟

شاید تنها ایرادی که به ظروف بامبو وارد می باشد، نحوه نگهداری و آماده سازی آن ها است. شما باید سطوح ظروف چوبی بامبو به خصوص تخته گوشت بامبو را به صورت منظم روغن کاری کنید در غیر این صورت لکه و خراش هایی نیز روی سطوح آن ها بروز می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *