دسته‌بندی نشده

روش شستن ظروف بامبو

از آن جایی که بامبو (bamboo) گیاهی بسیار قوی و مقاوم بوده و از این گیاه به عنوان منابع طبیعی یاد می شود، روش شستن ظروف بامبو  و نگهداری از آن ها نیز همانند ظروف چوبی آشپزخانه می باشد. با این حال نباید این دو را یکی دانست! شما می توانید ظرف های بامبو خود را همیشه تازه و شاداب نگه دارید و این کار فقط با شست و شوی صحیح و ایجاد شرایط مناسب برای ظرفهای بامبو صورت می گیرد.

راهنمای شستن ظروف بامبو

مهم ترین نکته ای که در روش شستن ظروف بامبو به آن اشاره می شود، این است که به هیچ عنوان ظرف های بامبو داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. به این دلیل که مواد شوینده شیمیایی و گرمای بسیار بالای موجود در ماشین ظرفشویی بالاتر از سطح مقاومت ظرفهای بامبو می باشد.

مواد مورد نیاز برای شست و شوی ظروف چوبی آشپزخانه

• صابون ظرفشویی ملایم با میزان pH مناسب

• پارچه نرم برای خشک کردن ظروف

• روغن پالم خوراکی یا روغن بامبو

اولین مرحله: با استفاده از صابون ظرفشویی و آب گرم ظرف های بامبو را بشویید. برای از بین بردن لکه ها و تکه های غذای چسبیده شده از یک پارچه یا اسپنج نرم استفاده کنید.

دومین مرحله: ظرفهای بامبو را آب بکشید و با یک پارچه ی نرم و تمیز آن ها را خشک کنید. و بعد آنها را در هوای آزاد قرار دهید تا پروسه ی خشک کردن ظرف های بامبو انجام شود.

سومین مرحله: بعد از این که ظرفهای بامبو کاملا خشک شدند، با استفاده از روغن پالم یا روغن مخصوص بامبو آن ها را کمی مرطوب نمایید. بهتر است چند قطره روغن روی تکه ای پارچه نرم بریزید و به وسیله ی آن تمام ظرف را مالش دهید. می توانید نیاز این مرحله را چندین بار تکرار کنید. بهتر است قبل از استفاده ی مجدد از ظرف های بامبو مدتی زمان جهت ریکاوری در برای ظرفهای بامبو قرار دهید.

توصیه های در رابطه با روش شستن ظروف بامبو :

• بلافاصله پس از استفاده از ظرف های بامبو آن ها را بشویید تا از چسبیده شدن مواد غذایی به ظرفهای بامبو جلوگیری کند.

• برای جدا کردن تکه های چسبیده شده به غذا از ناخن یا سمت غیر تیز چاقو استفاده کنید.

• از قرار دادن طولانی مدت ظرف های بامبو در آب خودداری کنید. این کار باعث کاهش عمر ظرفهای بامبو شما خواهد شد.

• محلی را به نگه داری ظرف های بامبو کثیف اختصاص دهید. • برای پختن تخم مرغ و یا گوشت خام به هیچ وجه از ظرفهای بامبو استفاده نکنید. اما در حالتی که انتخاب دیگری نداشتید از روش شست و شو با مایع سفید کننده استفاده کنید. در این روش به ازای هر 1 لیتر آب یک قاشق چای خوری سفید کننده اضافه کنید و ظرف های بامبو را کاملا بشویید و آب بکشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *